Svenska baristalandslag 2012

Sveriges landslag 2012 är utsett och består av fyra starkt lysande stjärnor alltifrån Jämtland till Skåne. Årets första landslagssamling äger rum den 13:de och 14:de juli i Stockholm. Laget kommer att coachas av tidigare Barista Cup- och Nordic Barista Cup vinnaren Alexander Ruas.

Image

Cristina Fogarolli

Jag kommer ifrån det lilla samhället Sopramonte som ligger vid Gardasjön i norra Italien. Tillsammans med min sambo Sebastian Ryberg har jag grundat företaget Fogarolli som med sina mobila espressobarer tar sitt goda kaffe till folket på olika evenemang och happenings. Jag mår som bäst när jag får stå vid en Fogarollibil på ett välbesökt evenemang och sprida kaffeglädje till mina kunder. Under de senaste åren har jag tävlat i både det svenska och italienska baristamästerskapen: 6:a i Svenska Baristamästarskapen 2012, 4:a i Italienska Baristamästarskapen 2011, 3:a i Italienska Latte Art mästerskapen 2011

Image

Joanna Alm

Kommer från början från Dalarna, bor idag i Stockholm. Började sin baristakarriär för fem år sedan då hon blev upplärd av Tim Wendelboe. Drev kaffebaren Gabels i Oslo till juni 2010, utbildade därefter baristor i Belgien för att sedan två år tillbaka jobba på Drop Coffee.


Image

Eskil Ingvarsson

Jag är utbildare för Johan & Nyström. Jag tycker det är fantastiskt att inspirera och bjuda in till den specialkaffevärld som vi jobbar med. Jag vann Brewers Cup i Sverige och lyckades sedan placera mig som 7e bryggmästare i World Brewers Cup. Det ska bli en ära att få representera Sverige i NBC.

 

Image

Per Nordell

Jag driver Åre Kafferosteri tillsammans med min fru Eva. Vi har en liten kaffebar i kabinbanan i Åre. I år lyckades jag vinna Barista Cup i Sverige. Som representant för Sverige var jag i Wien på World Barista Championship där jag nådde en elfte plats.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

