Baristalandslaget landat på Sumatra!

Baristalandslaget har precis landat på Sumatra och jag får lite sporadiska rapporter som jag postar åt dem.

Jag passade på att fråga Alexander Ruas tre frågor innan han åkte;

Varför åker ni till Sumatra?
Landslaget åker till norra Sumatra för att besöka kaffegårdar, tvättstationer och även en Coffee School för vuxna då årets temaland för Nordic Barista Cup var just Sumatra, Indonesien och skolan var detta årets välgörenhetsprojekt som vi samlade in pengar till både innan och under tävlingen. Vi är på resan för vi vann tävlingen😉

Hur känns det att åka? Är det första ursprungsresa?
Det är såååå spännande att få åka hit. Jag var i Colombia i somras och besökte kaffegårdar så detta är min andra resa till ursprung. Ska bli så intressant att få lära sig mer om metoderna som är vanligare här och vi ska få träffa gårdar och företag som är mer intresserade av att få input från mikrorosterier för att kunna finslipa på sina metoder för att kunna göra ett godare kaffe.

Vad hoppas du få se?
Jag ser fram mot att få lära mig en massa, träffa trevligt folk, äta god mat, tina upp lite från den svenska vintern och framför allt frossa i all härlig kaffekunskap som kommer att skölja över mig som en varm och gosig våg!

PS. det har börjat bra. har precis checkat in på hotellet efter en bbq-fläsk och nudlar frukost på ett gatufik här i Medan😉

Så här ser 2 miljonstaden Medan ut uppifrån!

Det här inlägget postades i Sumatra origin trip 2012. Bokmärk permalänken.

Kommentera

