Där satt den.

Vi vann. Ja, vi vann faktiskt. Trots en känsla av att Norge och Danmark var favoriter på många håll, så blev placeringen följande (max poäng 299):

1. Sverige 247.8 poäng

2. Island 234.4 poäng

3. Finland 217.5 poäng

4. Norge 200 poäng

5. Danmark 194.6 poäng

Detta känns såklart fantastiskt. Och priset är inget dåligt – en ursprungsresa till Colombia. Ingen av oss har vart på en kaffefarm innan (jag gör min första till Etiopien i oktober). Jag tror det är så viktigt för full förståelse för kaffet, människorna, processen, branschen. Jag har längtat länge tills tillfälle gavs och längtar tills det bär av nu! Vi kommer träffa vår colombianska barista igen, Lina, och hennes baristateam samt ett gäng andra  colombianska kaffemänniskor vi mött de här dagarna. Jag tror det kommer bli lite av en eye opener och jag ser fram emot det.

Vad gjorde att vi vann då? Teamspirit. Glädje. Vilja att lära. Koncentration. Struktur. Hjälpsamhet i laget. Jag tror det är det egentligen. Vi har haft så himla roligt.

Det här inlägget postades i Nordic Barista Cup. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Där satt den.

  1. annanordstrom skriver:

    Stort grattis, ni var verkligen värdiga vinnare! Hälsningar från stolta sponsorer på Löfbergs Lila.

Kommentera

